Časté otázky o Taebo

taeboL2

Definovat Tae-bo jako výstižnou odpověď na tuto jednoduchou otázku, je pro mě velmi těžké. Krátce řečeno, je Tae-bo moderní druh aerobního cvičení, které kombinuje prvky karate taekwon-do a klasického boxu s prvky tanečního aerobiku a v podání Billyho Blankse i baletu.

Tato definice však již stačila k tomu, a by jste si Tae-bo zařadily do nějaké škatulky. Pokud jste příznivcem aerobiku, je pro Vás Tae-bo po přečtení této definice aerobikem s prvky bojových umění a sportů. Pokud jste aktivním či bývalým žákem školy bojových sportů či umění, je pro Vás Tae-bo právě tím Vaším bojovým sportem s hudbou. Pojďme na tu definici trochu jinak. Tae-bo vzniklo jako kombinace těchto dvou zdánlivě protichůdných sportovních odvětví, ale vyvíjelo se a nyní již má zcela odlišnou tvář. Tae-bo má často dovětek THE FUTURE OF FITNESS ? tedy budoucnost fitness. Tím bych Tae-bo asi definovala na prvním místě.

Celý článek...

Kdo by jej ze zdravotních důvodů cvičit neměl? Tae-bo, stejně tak jako každou jinou aerobní aktivitu vytrvalostního charakteru, není vhodné provozovat při jakémkoli akutním zánětlivém onemocnění.

Lidé trpící záchvatovitými onemocněními by měli mít výrazně vyvinutý cit pro nástup prodromálních příznaků, které signalizují příchod záchvatu.

Diabetici by měli, stejně tak jako před každou jinou vytrvalostní aktivitou upravit hladinu glykémie tak, aby nedošlo při cvičení k hypoglykémii, resp. Doplnit sacharidy. Není žádná absolutní kontraindikace, pokud jste schopni cítit své tělo a naslouchat potřebám svého těla. Potom dobře víte kdy si udělat přestávku, které techniky třeba vynechat apod. Tae-bo není výkonnostní sport.

Pro těhotné ženy, stejně jako pro ostatní chonické onemocnění doporučuji poradit se s lékařem.

Opět se odvolávám na předchozí odpovědi. Intenzita lekcí Taebo ale i lekcí Taebo Intro je vždy ve Vašich rukou. Přestávky si děláme, tedy i já, i každý trenér tehdy, když je potřebujeme. Ano, lekce Taebo může být velmi intenzivní a pokud přijdete do fitness centra a uvidíte jak se zrovna jedna taková lekce cvičí, určitě to ve Vás vzbudí respekt. Vypadá to opravdu hodně, hodně intenzivně. Ale ještě jednou, intenzitu si určuje každý klient sám.

Techniky a kombinace se v Basic programu cvičí ve dvou rychlostech, tedy slow motion a double time. Pokud si budete chtít ubrat intenzitu, nemusíte cvičit double time a techniku můžete provádět jen slow motion, pokud si budete chtít přidat intenzitu, přidáte si double time na místě slow motion. Vím, že to takhle zní hrozně složitě, ale při hodině určitě dobře poznáte, kdy si budete chtít přidat, a kdy naopak ubrat.

Při Taebo není zakázáno cvičit jinak než instruktor. Cvičte prostě podle sebe. Při Intro cvičíte zcela samostatně a podle svého pocitu.

Techniky, které používáme v Taebo programu Basic, jsou vybrány tak, aby nebyla vynechána žádná důležitá svalová partie. Proč v Taebo Basic? Taebo, jak jsem již naznačila v předchozích odstavcích, je rozděleno do tří stupňů. U nás se můžete u kvalifikovaných trenérů, kteří absolvovali školení setkat právě s technikami a kombinacemi Taebo Basic.

Tyto techniky jsou vybrány tak, aby se zpevnilo především hluboké svalstvo kořenových kloubů a svalstvo udržující vzpřímené držení těla. Velký důraz je kladen na vybudování svalstva hýžďového, které je u většiny populace ochablé. Společně s tréninkem hýžďových svalů pracujeme na stabilním postavení pánve, která ve svém postavení tvoří bazi pro celou páteř a tak postavení páteře pozitivně, nebo negativně ovlivňuje. Dále se intenzivně procvičuje svalstvo trupové s důrazem na stabilizační funkci, tedy souhru břišních svalů se svaly paravertebrálními.

Při Taebo se vyvarujeme všech rotací,úklonů a předklonů trupu, tak, aby byla páteř a meziobratlové klouby vždy ve střed Teprve v dalších programech, tedy Advanced a Master, kdy už je předpoklad vybudování silné baze, citu pro správné držení těla a dosažení středního postavení všech kloubů, tedy bez svalových dysbalancí, přicházejí techniky, které jsou zaměřeny na trénink povrchovějších svalových skupin, a těch svalů, které neovlivňují tak zásadně držení těla.

Při Tae-bo nepotřebujeme žádnou speciální pomůcku. Ale bohužel, bez zrcadel v místnosti kde cvičíme se Tae-bo dá jen těžko vyučovat. Optická kontrola je především při lekcích Intro velmi důležitá. Dokonce nemusíte mít ani boty, pokud Vám vyhovuje cvičit na boso a pokud to z hygienických důvodů nevadí majiteli studia. Trenéři nosí bandáže.

Bandáže má trenér ze tří důvodů:

1. Podle barvy poznáte na kterém stupni on sám je, a co Vás vlastně učí. Červené bandáže nosí Basic trenéři, Modré Advanced, černé Master a žluté jsou pro prezentéry.

2. Aby jste v té změti pěstí v zrcadle bezpečně poznali, které patří Vašemu trenérovi

3. Aby na Vás trenér nestříkal pot, a úplně na posledním místě stojí to, že bandáže pomohou částečně zpevnit zápěstí a možná se Vám některé techniky budou dělat lépe. Trenéři ale absolvují celý kurs a přípravu na zkoušky bez bandáží, aby se naučili zpevnit zápěstí i bez bandáží.

Taebo je spojen s house music. Tvrdé beaty, tak, aby evokovali výbušnost. V dalších stupních se hudba stává poněkud hravější, stejně tak, jako i samotný program je hravější. Rychlost hudby je pro našince na prví pohled vražedná. Na konci celého cyklu, tedy Tae-bo Master, tak jak si jej můžete zacvičit u Billyho Blankse ve studiu, je hudba 190 BPM.

V programu European TAEBO cvičí trenéři s hudbou 175 BPM. Rychlost hudby má svůj význam, který je naprosto geniální a 100% funguje. Tím se také Tae-bo odlišuje od všech ostatních programů snažících se spojit prvky bojových sportů a aerobního cvičení s hudbou. Význam rychlosti hudby je tajemstvím všech zasvěcených.

Taebo kalendář

poslední mesíc březen 2019 příští mesíc
Po Út St Čt So Ne
week 9 1 2 3
week 10 4 5 6 7 8 9 10
week 11 11 12 13 14 15 16 17
week 12 18 19 20 21 22 23 24
week 13 25 26 27 28 29 30 31

Taebo videa

Facebook